Grup de suport pentru mame

12.08.2016 20:37

Când am rămas însărcinată am început, conştiincioasă să mă pregătesc pentru momentul în care voi deveni mamă. Am început să citesc, să mă informez, să discut cu femei care deveniseră deja mame şi să aflu din experienţă lor. Noul rol de mamă, însă, avea să îmi rezerve surprize la care nu mă gândisem sau pe care, deşi le ştiam şi pentru care mă pregătisem în teorie, nu ştiam cum să le gestionez. Temeri, angoase, frică, dragoste, nelămuriri, dorinţa de a fi alături de copilul meu şi de a-i oferi tot ce pot eu mai bun, ore bune de nesomn, presiune, nesiguranţă, plâns şi multe altele descriu foarte bine primele luni împreună cu fiul meu. Am descoperit apoi că, deşi se vorbeşte foarte puţin despre asta (probabil pentru că există undeva o idee că o mamă trebuie să fie puternică şi să se descurce cu toate), multe mame trec prin experienţe similare. Iar dacă la toate acestea mai adăugăm şi o naştere dificilă, un start dificil în alăptare sau alte probleme personale sau în familie, acea mamă are toate şansele să se simtă destabilizată.

Astfel, a luat naştere ideea grupului de suport pentru mame. Este un grup de suflet, în care îmi doresc să adun şi să sprijin cât mai multe mame aflate la început de drum. Îmi doresc să le ofer un cadru în care să poată fi aşa cum se simt ele cu adevărat şi nu aşa cum societatea crede că ar trebui să arate o mamă. Îmi doresc să găsească aici un loc în care să se simtă în siguranţă, să se simtă acceptate, să cunoască mame care trăiesc şi ele lucruri similare, să afle că orice problemă are şi soluţii, să se simtă mai încrezătoare în propriile forţe şi nu în ultimul rând, să devină mai conştiente de sine.

 

Structura grupului: întâlnirile vor avea o durată de 2 ore, din care:

•             15-20 min vor fi dedicate unor exerciţii fizice uşoare care ne vor pune sângele în mişcare şi ne vor ajuta să îi oferim creierului mai mult oxigen

•             Exerciţiile vor fi intercalate cu momente în care vom exersa tehnici de mindfulness

•             Următoarele 95-100 minute vor fi dedicate discuţiilor şi exerciţiilor în grup pe teme propuse de participante sau de către mine

 

Cadrul întâlnirilor:

•             Locaţia în care se vor desfăşura întâlnirile se află în zona Eroii revoluţiei, iar adresa exactă va fi comunicată ulterior celor care se înscriu.

•             Tariful este de 30 lei/şedinţă.

•             Locurile sunt limitate la un maxim de 8-10 participanţi.

•             Înscrierile se fac la adresa de mail sacrestemfrumos@gmail.com 

 

Acest grup este dedicat tuturor mamelor care caută şi au nevoie de sprijin şi suport pentru a gestiona cu succes anumite evenimente din viaţă lor, dar şi celor care vor pur şi simplu să se dezvolte personal şi să se cunoască mai bine.

Se poate veni cu bebelusi daca nu aveti cu cine sa ii lasati.

 
 
 
Despre facilitator: Raluca Mihai, psiholog consilier autonom acreditat COPSI (formare în psihologie experienţială -consilierea familiei, adultului, cuplului şi copilului), formator certificat, instructor copii şi nu în ultimul rând, mamă.
 
 

Testimoniale:

Ana, despre grupul de dezvoltare personala pentru mame:

"Ma simt norocoasa ca mi-am facut curaj si am inceput sa vin la intalnirile de grup. Recunosc ca m-am gandit de cateva ori daca voi avea lejeritatea de a povesti intamplari din trecutul meu sau lucruri care ma framanta, insa chiar de la prima sedinta, sub delicata indrumare a Ralucai, am indepartat toate gandurile acestea si ne-am relaxat si apropiat cum nu am crezut sa o facem. S-a creeat o legatura frumoasa in acest grup, de siguranta, incredere, deschidere. Cu fiecare sedinta mai descopar si repar cate o bucatica din trecutul meu si simt cum devin din ce in ce mai in control pe trairile mele."

 

Elena, despre grupul de dezvoltare personala pentru mame:

"Un grup in care te simti bine, in care transmiti ce ai pe suflet fara inhibitii, in care te descoperi, te dezvolti si inveti. Inveti despre tine, despre altii, despre cum sa rezolvi sau sa eviti conflicte, despre cum sa intelegi trecutul pentru ca prezentul sa fie usor de parcurs. Totodata, liderul grupului ne coordoneaza/ ghideaza spre directii intra- si interpersonale pentru a ne ajuta sa depasim impasurile."

 

Corina, despre grupul de dezvoltare personala pentru mame:

"Din pura intamplare am gasit pe facebook anuntul ca se va organiza acest grup suport pentru mame….intruniri pentru dezvoltare personala a mamicilor. Mi-a sunat bine de la inceput…desi nu stiam cine e cea care ne va gazdui. Ceva imi inspira incredere… Cand am ajuns prima data acolo, am inteles de ce. Era un spatiu larg….deschis…extraordinar de luminos, jucarii multe….baita pentru bebelusi….totul ca si cum as fi fost acasa. Cand am inceput sa vorbim, ceva mi-a spus ca pot vorbi deschis, fara probleme… si asa a si fost. Am spus ce am simtit, iar feedbackul a fost pe masura. M-a ajutat mult “existenta” mea in acel grup….apropo: superb grup! Mi-a placut ca de la bun inceput a setat niste reguli care mi-au intrat in sange…toate le-am respectat…cred. Mi-a placut mult sa fiu acolo..sa ascult… sa vad cum lucreaza cu fiecare dintre noi, pentru noi…chiar langa copiii nostri. Ii vedeam jucandu-se…unele alaptam….si in acelasi timp se incerca o rezolvare la problemele cu care veniseram… In concluzie ma bucur mult ca am vazut acel anunt…chiar si din pura intamplare."